Min stora systers ord :)

"Med tanke på de kroppar som florerar på fb. Med "riktiga kvinnor har kurvor" och andra kommentarer. Så ville inte jag vara sämre..
Vet ni vad en rejäl kvinna/tjej är? Det är en kvinna som är nöjd med sig själv, oavsett längd och storlek. Med kurvor eller utan kurvor.

Jag tycker att alla former är fina. Höfter el inga höfter. Stor rumpa el liten rumpa. Stora bröst el små bröst. Långa el korta ben. Stor mage eller liten mage. Muskler el inga muskler. Osv. Precis som det finns dem som kämpar med att gå ner i vikt så finns det också dem som kämpar med att gå upp i vikt. Varje kropp är unik. Hur kul skulle det vara om vi alla såg exakt likadana ut?

Jag hoppas det kommer en dag då folk börjar trivas i det G*d gav dem eller inte gav dem, istället för att lägga ner så pass mycket energi på att bestämma sig för vad som är rätt eller fel. Hur man ska se ut och inte se ut.
En del väljer att ändra på sin kropp, större bröst, mindre mage, stora läppar osv. Det är minst lika fel i det. Vill folk lägga ner pengar på kirurgi, spendera timmar på gym, äta onyttigt eller nyttigt - whatever makes them happy. Låt dem för G*ds skull då göra det. Jag skiter totalt i hur du ser ut, så länge du själv är nöjd så är jag nöjd, du är fin som du är. Vill du ändra något med/åt din kropp, så gör det. Det är bara du själv som stoppar dig.
Det finns alltid någon som älskar dig. Men ta tag i det största bekymmret först - börja med att älska dig själv - oavsett storlek!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera :)